13 Nisan 2013 Cumartesi

4. HAFTA

Arkadaşlar  4. haftada yine ekosistemler ve özelliklerinin üzerinde duruldu. Bu sefer karasal ekosistem ve sucul ekosistemden bahsedildi. Sucul ekosistem ve karasal ekosistemin arasındaki farkları öğrendik. Öncelikle karasal ekosistemlerin içlerinde barındırdıkları büyük yaşam kuşakları olduğunu bunların bulunduğu konuma göre biyolojik çeşitlilik, sıcaklık, bitki örtüsü gibi şeylerin değiştiğini öğrenmiş oldum. örneğin kutupların yakınlarında bulunan tropikal yağmur ormanları kuşağında bol yağış yaşandığını buradaki bitkilerin yılın 365 günü çok verimli bir fotosentez yaptığını ve bu yüzdende bu tropikal yağmur ormanlarına 'Dünya'nın akciğerleri' denildiğini anlamış oldum. Kutuplarda ise bu çok farklıdır bir kere buz çölü özelliği gösterdiği için bu zorlu şartlara dayanabilen çok az canlı vardır.karayosunu ve liken gibi bu bölgelerde bulunan kuşağa tundra kuşağı denir ve bu kuşak ağaç bulundurmaz. Söylediklerimden de anlaşılacağı gibi kutuplardan ekvatora gidildikçe biyolojik çeşitlilik (hayvan vebitki türleri) artar, iklim özellikleri ve sıcaklıkta değişmeler olur ayrıca bitki örtüsü gelişir.

23 yorum:

  1. yorumuna katılıyorum canım benim.. kutuplardan ekvatora gidildikçe canlı çeşitliliği ve sayısında gözle görülür bir artış vardır. ekvatora doğru artan yaşam kalitesi daha çok canlıların tür çeşitliliğini etkiliyor.

    YanıtlaSil
  2. Evet Didem dediklerine katılıyorum ve ekliyorum;kutuplardan ekvatora gidildikçe canlıların çeşitliliği , bölgeye uyumları , büyüklükleri , dayanıklıkları gibi daha bir çok ''FARKLI'' özellik gösterirler.

    YanıtlaSil
  3. aynen didem cnm sana katılıyorum kutuplardan ekvatora gidildikçe canlı çeşitliliğinde artış vardır

    YanıtlaSil
  4. aynen katılıyorum arkadaşım kutuptan ekvatora doğru gidildikçe biyolojik çeşitlilik artar...

    YanıtlaSil
  5. kutuptan ekvatora doğru gidildikçe biyolojik çeşitlilik artar arkadaşım katılıyorum yorumuna

    YanıtlaSil
  6. söylediklerin doğru.iklimin etkisi vardır ekvatora doğru gidildikçe çeşitlilik artar

    YanıtlaSil
  7. katılıyorum sana kutuplardan ekvatora gidildikçe canlı çeşitliliği artar.

    YanıtlaSil
  8. evet didem haklısın ekvator ve çevre sine yakın yerler ılmen bolgelerdir burada da görülülebileceği yuksek yapılı bitki ve bir çok canlı turune rastlamak mumkundur.

    YanıtlaSil
  9. Sizce en kalabalık canlı türü hangi biyomda görülür? Su ekosistemi dahil

    YanıtlaSil
  10. yağmur ormanlarının dünyanın akciğerleri olduğunu öğrenmek benim içinde oldukça ilginç olmuştu

    YanıtlaSil
  11. kutuptan ekvatora doğru gidildikçe biyolojik çeşitlilik artar arkadaşım katılıyorum yorumuna grup arkadaşım :)

    YanıtlaSil
  12. cesitlilik artar. canlıların farklı özellikler gösterirler.

    YanıtlaSil
  13. emin bence bunu bilemeyiz.Çünkü onlar için herhangi bir sayım yapılmamış.

    YanıtlaSil
  14. kutuptan ekvatora doğru gidildikçe biyolojik çeşitlilik artar

    YanıtlaSil
  15. yaşam koşulları iyi oldukça türlerdeki çeşitliliklerde artar

    YanıtlaSil
  16. didemcım sana katılıyoum.

    YanıtlaSil
  17. yaşama ortamları farklı iklim şartları farklı bu da çeşitliliğe yol açar.

    YanıtlaSil
  18. yorumuna katılıyorum.bir çok değişiklikler ve farklılıklar görülür.

    YanıtlaSil
  19. kutuplardan ekvatora gidildikçe görülen iklim değişiklikleri sıcaklık ,yağış özelliklerinde meydana gelen değişmeler tür çeşitliliğini artmasında etkili olduğunu öğrendik

    YanıtlaSil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. evet katılıyorum aynı düşüncedeyiz

    YanıtlaSil
  22. katılıyorum doğrusun :-)

    YanıtlaSil