12 Nisan 2013 Cuma

2.HAFTA

Arkadaşlar ben bu hafta bir takım ekolojik kavramları öğrenmiş oldum. Bu ekolojik kavramlar popülasyon, kommünite, ekosistem, habitat, ekolojik niş,flora,fauna vs. Habitatın ekosistem gibi yapay ve doğal olarak ikiye ayrıldığını en başta düşünmüştüm fakat anladım ki yapay habitat diye birşeyin olmadığını sadece insanlar tarafından oluşturulmuş yapay ortamların olduğunu öğrendim. Denizde yaşayan canlılar doğal ortamlarda hayatlarını sürerler yani insan müdehalesi olmadan barınma, beslenme ve üreme gibi bir takım yaşamın temel ihtiyaçlarını çok geniş çapta yaşarlarken, yapay ortamda yaşayan canlıların yaşamsal faaliyetleri kısıtlıdır. En basitinden onların yiyeceği şeyleri bile biz ayarlıyoruz. Biz yiyeceklerini vermezsek eğer aç kalıp ölecekleri de bir gerçek. Ama doğal ortam da bu böyle değildir bir çok biyolojik çeşitlilik söz konusudur. Canlı istediği gibi etkileyebilir ve etkilenebilir. Sokak hayvanlarına gelirsek sokak ortamları onlar için doğal ortamdır diye savunanlardandım bende.onların asimile edilmiş canlılar olduğunu ortama uyum sağladığını yine insan kontroluyle yaşadıklarını biz o ortamdan ayrılırsak eğer kısa süre sonra yaşam faaliyetlerini duracağını öğrenmiş oldum.

25 yorum:

  1. tatlım benim tam da aynı şeyler düşünüyoruz bu konu hakkında seninle ... yorumlarına katılıyorum.. sokak hayvanları tartışmasında aynı tartışma safhasındaydık. daha sonra asimile edilmiş canlılar olduğunu öğrendik.

    YanıtlaSil
  2. evet arkadaşım bizlerin oluşturduğu yapay ortamlarda barındırdığımız canlıları terkedersek yaşamlarını kaybederler...ama doğal habitattaki canlı hayatta nasıl tutunacağını bilir yani herjangi birine bağlı kalmaz...

    YanıtlaSil
  3. yani genel olarak İnsanın doğayı kendi istekleri doğrultusunda değiştirmesi doğal çevreden bahsetmeyi güçleştirmektedir.Bu konu da hemfikiriz yani.

    YanıtlaSil
  4. bu haftada yapay habitatın olmadığını öğrendik ve sokak hayvanlarında kafamız çok karışmıştı ama sizin yorumlarınızada bakarak daha iyi kavradım

    YanıtlaSil
  5. evet arkadaşlar bende tam olarak sokak hayvanlarını bizim grup tartışmamızda anlamaıştım ama şimdi anladım teşekkür ederim...Yapay habitat olmadığını öğrendim.

    YanıtlaSil
  6. bende daha iyi anladım didemcim :)

    YanıtlaSil
  7. evet canım açıklayıcı olmuş yorumun

    YanıtlaSil
  8. haklısın..yapay habitat yoktur

    YanıtlaSil
  9. yapay habitatın olmadığını ve ekolojik kavramları öğrendik.

    YanıtlaSil
  10. kuzey sıbırya kurdu ve afrika ormanlarında yaşayan köpek turleri var didem bunlar hayatlarını surdurebiliyorlar buna ne diyeceksin

    YanıtlaSil
  11. Herkes hem fikirdir heralde yapay habitat konusunda:D

    YanıtlaSil
  12. sokak canlılar için yapay çevredir.

    YanıtlaSil
  13. bence en iyi anladığımız konu buydu

    YanıtlaSil
  14. hepimiz hemfikiriz. yapay habitat yoktur.

    YanıtlaSil
  15. kimsenin unutmayacagı bişey artık yapay habitatın olmadığı :)

    YanıtlaSil
  16. hiç bir zaman unutmayacağımız yapay habitatın olmadığı :)

    YanıtlaSil
  17. sokak hayvanları yanıltıcı bi örnekti çoğumuzda düşmüşüz zaten:)

    YanıtlaSil
  18. kesinlikle unutmayacağız :)yapay habitat yoktur

    YanıtlaSil
  19. canlıları yaşatmak istiyorsak doğal ortamlarından ayırmayalım...yapay habitat yoktur.

    YanıtlaSil
  20. her canlı kendi yaşam alanında yaşamalıdır en uygun yaşam yeridir. Akvaryumda daha kucuk bir alandir ve yaşamını zorlaştırır

    YanıtlaSil
  21. evet hem yapay ortamda olan canlıların kendilerine has özellikleri de zamanla körelmiş olur çünkü beslenmeleri dahil çoğu şeyi bize bağlı oluyor.

    YanıtlaSil
  22. evet hilal yaa.. bencede sokak hayvanları biraz düşündürdü... özellikle bizim grubu baya karıştırdı

    YanıtlaSil