12 Nisan 2013 Cuma

1. HAFTA

İlk haftamızda çevrenin tanımıyla başladık her şeye. Çevre canlı topluluğunu etkileyen ve etkilenen tüm canlı ve cansız faktörlerinin tümüne kısaca canlının üreme,yaşama,neslini devam ettirmesi için gereken yere denir. Çevreyle insan hep iç içedir. Günümüzde çevre sorunları artınca bu sorunlarının çözümleri için  insanlar arayış içinde olmaya, araştırmaya başladılar. Böylelikle ekoloji ve çevre bilimi ortaya çıktı ve teknolojilerle bir takım projelerle gelişmeye devam etmektedir. Ekoloji ve çevre bilimi kavramlarını karıştırdığımı arkadaşlarımla tartıştığım zaman anladım. Ekolojinin: Canlıların kendi içerisinde ve doğayla ilişki içerisinde olduğunu, Çevre bilimin ise; İnsan ile doğa arasındaki ilişkisi olduğunu ve çevre sorunlarını ele aldığını öğrendim. Fakat çevre sorunları günümüzde fazlasıyla sağlığımıza tehdit edecek duruma geldi bir an önce insanlar bilinçlendirilmeli ve gereken yapılmalıdır. Unutmamalıdır ki doğa istediğimiz zaman değiştirebileceğimiz sonra da vazgeçtiğimizde ilk haline geri dönecek bir yapı değildir.

24 yorum:

  1. yorumuna katılıyorum arkadaşım ...çevreyle ilgili yorumların çok doğru sen bahsetmişsin fakat bende diyeyim çevre bilimi ekolojinin alt bilimini oluşturmaktadır.

    YanıtlaSil
  2. arkadaşım sana katılıyorum insanlara seminerler, konferanslar verilerek bilinlendirlmesi gerekir..çünkü insanlığın geleceği söz konusu..

    YanıtlaSil
  3. bilmukabele:) sana katılıyorum arkadaşım özellikle son cümlen çok önemli... çevre istediğimiz zamam bozup istediğimiz zamam yaptığımız yapabileceğimiz bir yapboz değildir.

    YanıtlaSil
  4. ekoloji ve çevre bilimi arasındaki farkı öğrenmiş olduk

    YanıtlaSil
  5. evet yorumuna katılıyorum arkadaşım..

    YanıtlaSil
  6. haklısın didem doğru söylüyorsun

    YanıtlaSil
  7. katılıyorum tekrar eskisi gibi olamaz

    YanıtlaSil
  8. iki kavramı ayırt ettik söylediklerinde haklısın

    YanıtlaSil
  9. evet didem çevre sorununun üzerine gidilmelidir.

    YanıtlaSil
  10. Aslında halk eğitim merkezlerinde kurslarda verilebilir.

    YanıtlaSil
  11. çevre sorunlarının üzerine gidilmelidir.

    YanıtlaSil
  12. bencede gidilmeli ve çözüm yolları bulunmalı artık

    YanıtlaSil
  13. cevre bilim insanların zorunlu ihtiyaclarından doğmuştur.

    YanıtlaSil
  14. insanlar bilinçlendirilmeli sonuşları daha etkili şekilde anlatılmalıdır bence

    YanıtlaSil
  15. çevre bilimi insanların ihtiyaçlarıyla ortaya çıkmıştır ve çevre sorunları artıkça ilerlemektedir

    YanıtlaSil
  16. yorumuna katılıyorum canım ihtiyaçlar arttıkça cere kirliliğide artmıştır.

    YanıtlaSil
  17. cevre bilimi insan ile doğa arasındaki ilişkileri inceleyen bilim dalı olduğunu ve ekolojinin de canlıların birbirleri ile ve çevreleri ile olan ilişkilerini inceleyen bilim dalı olduğunu öğrendik.

    YanıtlaSil
  18. çevre bilimi ile ekoloji birbirinden farklı kavramlar çevre bilimi insan etkisinde. ekoloji kapsar çevre bilimi.

    YanıtlaSil
  19. katılıyorum.ekoloji ve çevre arasındaki farklılıkları öğrendik.

    YanıtlaSil
  20. çevre bilimi ve ekoloji arasındaki farklılıkları öğrendik

    YanıtlaSil
  21. insanın yarattığı sorunları insanın çözmesi gerekti ve insan aklıyla bilimi oluşturdu.

    YanıtlaSil
  22. evet sorunlar başladığı zaman ortaya çıkmış olabilir

    YanıtlaSil
  23. sana katılıyorum hatta son cümlene bayıldım... tam bir özet

    YanıtlaSil